Oxford .

Under mina fyra månader här har jag förutom Brighton också hunnit med en dags utflykt till Oxford tillsammans med min kompanjon Lisa. Dit åkte vid med målet att se alla de universitet som man hört så mycket om. 
 
Vi införskaffade oss en karta med alla "buildings of interest" på. 
Jag tror dock att vi hade lite för höga förväntningar. Ja byggnaderna var otroligt fina och det var häftigt, men de flesta byggnaderna var stängda för allmänheten (antagligen för att terminen nu börjat). Byggnaderna hade ungefär samma stil men låg inte speciellt samlade eller hade något som stack ut, vilket gjorde att man lätt traskade förbi. 
 
Men dagen i sig var ändå lyckad. Vi åt på en extremt mysig pub vid namn Bill's och shoppade lite smått. 
Eftersom själva tågresan bara tog 1 timma och biljetterna kostade cirka 15 pund tur och retur så var vi ändå nöjda.
 
Det är ju ändå upplevelser stora som små som man ska försöka ta vara på när man befinner sig på en okänd plats. Fina bilder blev det också.
 
 
 
 
 
Puss & Kram 
Mikaela 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?